Artsen en directie ziekenhuis voor de rechter na fatale fout: 8 maanden oud baby'tje krijgt lachgas in plaats van zuurstof...

baby

De kleine Jasper was nog maar 8 maanden oud....

Een baby van 8 maanden oud is overleden nadat het door artsen in een ziekenhuis in het Belgische Knokke per ongeluk lachgas in plaats van zuurstof kreeg toegediend.

Tijdens een routineoperatie kreeg de kleine Jasper in november 2012 een grote dosis lachgas toegediend en raakte hierdoor in coma. Een paar dagen later overleed het kindje. Twee anesthesisten en twee directieleden van het AZ Zeno in Knokke moeten zich voor de rechter verantwoorden. De operatieafdeling waar Jasper geopereerd werd was toentertijd gloednieuw en de leidingen met gassen zouden zijn verwisseld. Ook het bedrijf dat het werk aan de afdeling heeft uitgevoerd is voor de rechter gesleept. De artsen en directieleden hangen straffen van drie maanden tot twee jaar cel en geldboetes tussen de 300 en 6000 euro boven het hoofd. De rechtszaak sleept inmiddels al vier jaar en werd steeds uitgesteld, dit dreef de ouders van overleden Jasper tot pure wanhoop.

Bron: Telegraaf | Foto: Twitter