Last van cellulite? Deze oefening zou echt een uitkomst kunnen bieden!

De oefening zou je cellulite kunnen verminderen!

Heel veel vrouwen hebben last van cellulite. Hoewel er helemaal niks mis is met putjes in je billen of benen, wordt het door heel veel vrouwen niet mooi gevonden en willen ze er het liefste zo snel mogelijk vanaf. 

Bij het verminderen van celullite spelen vooral het verliezen van vet en het doen van gerichte oefeningen een rol.

Onderzoeker
Volgens dr. Wayne L. Wescott, een fitnessonderzoeker- en adviseur gaat het bij de vermindering van cellulite om twee dingen: vet verliezen en spieren kweken met gerichte oefeningen. Dit houdt in dat een beetje cardio je waarschijnlijk niet zal helpen. Wanneer je gericht wilt trainen om van de cellulite af te komen, dan zijn er twee categorieën waar je je op moet focussen; namelijk squats en lifts. Neem, voordat je aan de oefeningen begint, altijd tijd voor een warming-up. 

Plié squats
Ga rechtop staan en zet je voeten ongeveer 80 centimeter uit elkaar met je voeten naar buiten wijzend. Zorg ervoor dat je rug gedurende de hele oefening recht blijft. 
Breng daarna je lichaam naar beneden waarbij je je knieën buigt. Je voeten blijven op dezelfde plek staan. Strek daarna langzaam weer naar boven tot je weer een staande houding aanneemt. Herhaal deze oefening 15 keer. Bekijk onderstaande video om te zien hoe je de oefening precies doet.

Squat met Calf Raise
Deze squat is net wat ingewikkelder dan de plié squat. In principe is het dezelfde oefening, maar wanneer je halverwege de oefening bent, ga je op je tenen staan en houd je deze houding even vast. Daarna zet je je voeten weer op de grond en breng je je lichaam weer naar boven zodat je weer een staande houding aanneemt. Herhaal deze oefening 15 keer. Bekijk onderstaande video om te zien hoe je dat precies doet.

Stoelhouding
Ga rechtop staan en zet je voeten naast elkaar. Maak je lang en zorg ervoor dat je voeten en onderbenen gedurende de oefening een rechte lijn aannemen. Duw daarna je billen naar achteren en buk. Zorg ervoor dat je billen op dezelfde hoogte als je knieën eindigen. Zo vorm je met je lichaam als het ware een stoel. Houd deze houding dertig seconden vast. Bekijk onderstaande video om te zien hoe je het precies doet.

Hip Bridge
Zorg ervoor dat je een yogamatje hebt en ga hierop liggen. Zet je voeten op de grond en buig je benen 45 graden. Leg je handen plat naast je zij. Gebruik daarna je hakken en onderlichaam om jezelf omhoog te duwen. Houd dit een seconden vast en breng je lichaam daarna weer naar beneden. Doe dit 30 keer. Bekijk onderstaande video om te zoen hoe je het precies doet.

Dit vind je misschien ook leuk: een groot deel van de bevolking heeft last van cellulitis. Hoe kom je er van af?

Dit bericht bewaren? Pin hem op Pinterest

Bron: archief | Beeld: archief