Slaap jij vaak op je buik? Dan zou je dít echt eens moeten lezen...

slapen

Op je buik slapen is geen goed idee

Slapen, wij kunnen er geen genoeg van krijgen. Zodra het een sociaal geaccepteerde tijd is om bedwaarts te keren lopen wij jubelend richting de slaapkamer, klaar voor een lekker potje slapen. Heerlijk onder de warme dekens, met een stevig doch zacht kussen onder ons hoofd richting dromenland vertrekken. Intens gelukkig draaien we ons op onze buik en binnen tien minuten zijn we vertrokken. 

Ben jij ook een fervent buikslaper? Dan kan je deze gewoonte beter heel rap afleren, want het is behoorlijk beroerd voor je lichaam en gezondheid.

Verkeerde slaaphouding
De meeste mensen kruipen 's avonds in bed zonder na te denken over de houding waarin ze in slaap vallen, terwijl dit op lange termijn behoorlijke impact op je lichaam kan hebben. Door een verkeerde slaaphouding kan je je nek en rug onnodig belasten en dat is nu juist wat je niet wil. Op je buik slapen is het slechtst voor je lichaam. Het probleem is dat je dan je hoofd bijna 90 graden moet draaien, want ontzettend slecht is voor je nek. Velen duwen ook hun arm onder het kussen, wat het nog erger maakt. Een oude matras of een te dik kussen hebben hetzelfde negatieve effect op je nek.

Nekrotaties
Nekrotaties kunnen leiden tot overbelaste spieren en zelfs lichte verstuiking van de gewrichten. Dit kan weer  leiden tot hoofdpijn en duizeligheid. Op je buik liggen in bed zorgt ook voor meer druk op de kaak en leidt tot meer rimpels in je gezicht. Daarnaast komen de schoudergewrichten onder druk te staan, omdat de meeste mensen tijdens het buikslapen hun armen boven hun hoofd houden. Niet meer doen dus! De beste slaaphouding is op je rug, dit is het meest natuurlijk voor je nek en wervelkolom.

Dit bericht bewaren? Pin hem dan op Pinterest

Bron: Jan-Magazine | Beeld ter illustratie, Pexels