Pas deze ademhalingstechniek toe en je valt binnen 60 seconden in slaap

ademhalingstechniek

Het is het proberen waard

Niets is zo vervelend als een plafonddienstje draaien. Met name wanneer er de volgende dag wat belangrijks op de planning staat, wil je een goede nachtrust. Wat kun je echter doen wanneer je de slaap niet kunt vatten? Onderzoekers van Harvard zijn erover uit: pas deze ademhalingstechniek toe.

Wie zijn wij om Harvard tegen te spreken?

Ademen

De uren tellen die je nog kunt slapen, een boek lezen of continu van houding veranderen. Het zijn enkele dingen die je probeert wanneer je gewoon niet in slaap kunt vallen. Niet bepaald een pretje. Gelukkig kunnen we nu een ademhalingstechniek met je delen die je helpt om in slaap te vallen en het is erg makkelijk.

Onderzoek

Knappe koppen werkzaam aan de universiteit van Harvard kwamen met deze techniek. Aangezien Harvard een nogal prestigieuze universiteit is, gaan wij ervan uit dat de onderzoekers wel weten waar ze het over hebben en dat deze zogenoemde 4-7-8 ademhalingstechniek nog weleens goed zou kunnen werken.

De techniek

Het zijn slechts vijf stappen die je moet volgen voordat je - volgens de onderzoekers - in slaap valt. Hieronder vind je het stappenplan.

  1. Adem uit door je mond en maak daarbij een ‘woesh’-geluid.
  2. Adem vervolgens geluidloos vier seconden in door je neus.
  3. Houd je adem daarna zeven seconden in.
  4. Adem vervolgens weer uit door je mond en maak hierbij opnieuw het ‘woesh’-geluid. Probeer ervoor te zorgen dat het uitademen acht seconden in beslag neemt.
  5. Je hebt nu een keer adem gehaald. Herhaal de bovenstaande stappen nog drie tot vier keer. Volgens de onderzoekers zou je daarna makkelijk(er) in slaap kunnen vallen.

Lees ook: Om déze reden zou je altijd in een pikdonkere slaapkamer moeten slapen

Dit bericht bewaren? Pin hem dan op Pinterest

Bron: Her | Beeld: Pexels