Huh: om deze hilarische reden had het McDonald's logo bijna niet bestaan

Logo McDonald's

Je ziet het logo nooit meer hetzelfde!

Elke keer als die grote gele 'M' van McDonald's tegenkomt gaat je hartje sneller kloppen. Heb jij er alleen wel eens bij stil gestaan wat deze 'M' betekent? Wij dachten altijd dat het gewoon stond voor de beginletter van het woord McDonald's, maar we hadden het heel erg fout. De echte betekenis achter dit logo is namelijk heel anders en het is absoluut niet wat je verwacht. 

Het zijn twee borsten.

Borsten
Wacht even... borsten? Ja, echt. In eerste instantie was de slogan van de fastfoodketen namelijk 'give mom a night off', oftewel: geef mama een dagje vrij. Het eerste restaurant werd opgericht in 1940 en toen der tijd zag de rolverdeling er heel anders uit. De vrouw zorgde doorgaans voor het eten en door naar McDonald's te gaan, hoefde de vrouw des huizes een avondje niet te koken. De borsten stonden dan ook voor de vrouw die een avondje kon genieten met haar gezin, zonder in de keuken te hoeven staan.

Weerstand
De betekenis van het logo stuitte in de jaren zestig op een hoop weerstand. Ze vonden het een ouderwets idee en eigenlijk moest het veranderd worden. Een psycholoog die zich over de kwestie en was van mening dat het logo moest blijven. Het was al zo bekend en zo goed, dat het het bedrijf heel erg zou schaden als het veranderd zou worden. Kun jij het je inbeelden? We hadden dus bijna geen 'Big M' meer gehad!

Lees ook: Wedden dat dit jou nog nóóit is opgevallen in de McDonalds? Vanaf nu let je er altijd op!

Dit bericht bewaren? Pin 'm op Pinterest!

Bron: Cosmopolitan | Beeld: pixabay