Kerstkaartje nog niet ontvangen? PostNL is nog stééds bezig met bezorgen van kerstpost...

PostNL

Het is ongelofelijk, maar waar

Bij de klantenservice van PostNL was het de afgelopen dagen een drukte van jewelste. Honderden klachten stroomden binnen via de social mediakanalen van het postorderbedrijf. Veel mensen kregen hun kerstkaartjes nog eens drie weken (!) later thuisbezorgd en ook de pakketjes liepen soms dagen of zelfs weken vertraging op. 

Het AD meldt dat een van de gedupeerden afgelopen dinsdag nog eens negen kerstkaarten ontving.

Kerstkaarten
Dit komt doordat PostNL nu nog een berg 'herstelpost' moet wegwerken. En in Landsmeer? Daar spande de postbezorger toch wel echt de kroon, want hier leverde hij dinsdag maar liefst 9 kerstkaarten bij Nathan Snieder, zo meldt hij bij PostNL. "Ik leg ze op zolder voor volgend jaar, dan hebben we er weer wat aan. Ik snap dat het druk is, maar bijna een maand onderweg is wel heel erg uit het jaar theelichtje toch?'' aldus Nathan Snieder.

Woordvoerder
Ook zegt het AD gesproken te hebben met de woordvoerder van PostNL. Hij geeft aan de klachten over de trage pakketbezorging niet te herkennen. "We zien geen abnormale problemen'', zegt de woordvoerder. Dagelijks worden er gemiddeld ruim 575.000 pakketjes bezorgd. 98 procent hiervan komt op tijd. En wie tot die ene twee procent behoort, wat neerkomt op dagelijks zo'n 11.500 pakketjes, doet er volgens de woordvoerder goed aan om een klacht in te dienen. "Dan kunnen wij de bezorger erop aanspreken.''

Lees ook: Post NL biedt excuses aan voor pakketje in de gang: "Dit is onbeschoft en asociaal"

Wil je dit artikel bewaren? Pin ‘m op Pinterest!

Bron: AD | Beeld: Franklin Heijnen, Flickr