DEZE reclame van zorgverzekeraar Ohra kan rekenen op bijzonder felle kritiek! Wat vind jij hiervan?

ohra

De kritiek op de reclame van Ohra was niet misselijk…

Zorgverzekeraar Ohra dacht grappig te zijn op Twitter, maar gaat nu door het stof na felle kritiek na het plaatsen van een reclame.

In de ludieke advertentie prijst Ohra de verzekering met een vrije zorgkeuze aan, door de verzekerde de keuze te geven tussen twee artsen: één sexy vrouwelijke arts met net een knoopje teveel open, of een wat sullige mannelijke arts. Na de publicatie kreeg Ohra al snel spijt, want het duurde niet lang voor veel Twitteraars kwaad werden! De advertentie werd seksistisch genoemd en kreeg een storm van kritiek over zich heen. ,,Ben benieuwd of de zak van sinterklaas groot genoeg is voor een hele communicatieafdeling. #Ohra,” schrijft een Twitteraar. Een ander reageert met: ,,De 1e keer dat ik deze afkorting op twitter gebruik: OMFG, dit kan echt niet!! @OHRA.” De verzekeraar verwijderde de tweet meteen, maar het was al te laat! De verzekeraar heeft intussen excuses gemaakt. ,,De post van de 2 artsen was ongelukkig gekozen. Domme onhandigheid van ons. Onze excuses als we iemand voor het hoofd hebben gestoten. Sorry!”

ohra