Jaaroverzicht: de 10 meest gelezen tips en weetjes van 2021

tips en weetjes

Deze artikelen hebben jullie massaal gelezen

De laatste uren van 2021 tikken langzaam weg… Tijd om terug te blikken op een jaar vol Tips en Weetjes! Van handige lifehacks tot schoonmaaktips en van leuke feitjes tot weetjes over gezondheid: we hebben dit jaar weer honderden artikelen met jullie gedeeld. Benieuwd welke tips en weetjes jullie dit jaar het meest hebben gelezen? Wij zetten ze op een rij!

1. Met deze tips wordt het schoonmaken van je airfryer een eitje

schoonmaken-airfryer

Met stip op één: een tip over het schoonmaken van de airfryer. Een airfryer is tegenwoordig het pronkstuk van het aanrecht geworden. Menig gerecht maken we in de airfryer en we kunnen dan ook niet meer zonder. Om je apparaat een lang leven te geven, is het belangrijk dat je ‘m regelmatig schoonmaakt. Met deze tips krijg je zelfs het meest hardnekkige vuil uit je apparaat. Zo kun je er extra lang van blijven genieten!

2. Lifesaver: zo vind je die mug in de slaapkamer binnen een paar seconden

mug slaapkamer

We kennen het probleem allemaal: zoemende muggen in de slaapkamer. Er is niets zo vervelend als die kleine beestjes die je nachtrust verstoren. Om ze te vinden moet je echter vaak veel moeite doen. Dat is vanaf nu verleden tijd. Wij hebben namelijk een trucje waarmee je de mug binnen no time vindt.

3. Aan deze symptomen kun je de omikronvariant herkennen

omikron

In de top drie vinden we ook een heel recent artikel, over omikron. We waren nog niet eens gewend aan de ‘gewone’ variant van het coronavirus, toen de ene na de andere variant om de hoek kwam kijken. Zo zitten we nu opnieuw in lockdown door de besmettelijke omikronvariant. Hoewel we nog niet veel weten over deze mutatie, weet de arts die de variant ontdekte wel te vertellen aan welke symptomen we omikron kunnen herkennen.

4. Dit is waarom je hond zijn kop schuin houdt wanneer je tegen ‘m praat

hond kop schuin

Het is vast weleens in je opgekomen: hoe leuk zou het zijn als honden konden praten? Wij vertellen onze hond geregeld dat we van ‘m houden, maar onze viervoeter zegt helaas niets terug. Gelukkig kunnen honden op andere manieren met ons communiceren. Zo kwispelen ze als ze blij zijn en kruipen ze tegen ons aan als ze hun liefde willen tonen. Maar wist je dat je hond je ook iets probeert te vertellen als-ie zijn kop schuin houdt?

5. 5 feitjes over de Action die je waarschijnlijk nog niet wist

Action

Ben jij een groot fan van de Action en ben je hier, wanneer de winkel geopend is, minstens één keer in de week te vinden? Dan ben je vast benieuwd welke geheimen de winkelketen allemaal in petto heeft. Wij delen vijf leuke feitjes over de koopjeswinkel met jullie.

6. Deze symptomen kunnen wijzen op een versleten heup

symptomen versleten heup

Een versleten heup is voor veel ouderen geen zeldzaam kwaaltje. Waar je vroeger nog fanatiek over het voetbalveld rende of grote fietstochten maakte, gaat dat voor ouderen vaak niet zo soepel meer. Maar waar herken je heupartrose aan? Dit zijn de meest veelvoorkomende symptomen van een versleten heup.

7. Dit veelgebruikte keukenapparaat is een van de vieste plekken in huis

keukenapparaat

We brengen elke dag veel tijd door in de keuken. Het is immers de plek waar onze dag start met een ontbijtje en eindigt met een diner of een gezellige borrel. Logisch dus dat je er alles aan doet om deze plek goed schoon te houden. Toch is er een apparaat dat vaak vergeten wordt – en dat terwijl je deze waarschijnlijk heel vaak gebruikt.

8. 12 dingen die je nooit mag schoonmaken met afwasmiddel

nooit schoonmaken afwasmiddel

Een keuken is niet compleet zonder een fles afwasmiddel. Het krachtige goedje is niet alleen ideaal om de vuile vaat mee af te wassen, ook kun je er vlekken mee verwijderen, vloeren mee boenen en nog tal van andere klusjes mee klaren. Toch zijn er bepaalde dingen die je nooit mag schoonmaken met afwasmiddel. Wij zetten ze voor je op een rijtje.

9. Huh! Blijkbaar gebruiken we het toiletblok al ons hele leven verkeerd

toiletblok

Een TikTok-hack kan natuurlijk niet ontbreken in het jaaroverzicht van 2021. Je bent nooit te oud om te leren. En dat is maar goed ook, want op TikTok heeft iemand gedeeld hoe je een toiletblok eigenlijk hoort te gebruiken. Wij hebben dit nooit geweten en de kans is groot dat jij ‘m ook verkeerd in de wc hebt hangen.  Hoe het dan wel moet? Nou, zo!

10. Oei: deze gewoonte kan een voorteken zijn van dementie en Parkinson

gewoonte

We sluiten af met een belangrijk artikel over je gezondheid. Praten in je slaap, hardop dromen…veel mensen doen het. In de meeste gevallen is het een onschuldige gewoonte, maar de leeftijd waarop je hiermee begint kan wel iets zeggen. Vooral wanneer je op latere leeftijd ineens gaat praten tijdens je nachtrust, kan dit vervelende gevolgen hebben.

Klik hier voor het hele artikel

Tips en Weetjes wenst iedereen een hele fijne jaarwisseling!

Lees ook: Welke beweringen over eten tijdens de feestdagen kloppen (niet)?

Beeld: Pexels, Unsplash, Screenshot Google Maps,  Greek Dish Soap door Trevor Owens onder de licentie CC BY 2.0