9 manieren om sneller in slaap te vallen

Handig voor als je weer eens een plafonddienstje draait

We zijn het er vast allemaal over eens: slapen is fijn. Hoewel we het heerlijk vinden om na een lange dag onder de wol te kruipen, is het niet vanzelfsprekend dat je als een blok in slaap valt. Schaapjes tellen om maar in slaap te vallen is anno 2020 zo passe, maar wat kun je dan het beste doen om de slaap te vatten?

1. Laat je gedachten lekker afdwalen

Heb je een vervelende dag achter de rug? Dan is de kans groot dat je er nog even over piekert als je in bed ligt. We hoeven je natuurlijk niet te vertellen dat dit een averechts effect heeft op makkelijk in slaap vallen. Probeer daarom aan fijne dingen te denken. Bijvoorbeeld die vakantie die eraan komt of aan wat leuks wat je onlangs hebt meegemaakt.

2. Maak een lijstje

Lukt het je niet om je gedachten te verzetten, omdat je toch wel echt een vervelende dag hebt gehad? Of ben je juist aan het stressen, omdat je de volgende dag nog veel dingen moet doen? Maak dan een lijstje en schrijf je zorgen van je af. Dit helpt goed om je hoofd leeg te maken en rustig in slaap te vallen.

3. Weg met die telefoon of laptop

In het social media-tijdperk maken we ons er bijna allemaal schuldig aan. Voor het slapengaan scrollen we nog rustig even door onze tijdlijn en liken we wat foto’s af op Instagram. Maar als je snel in slaap wilt vallen, kun je die schermen beter links laten liggen.

4. Pak een boek

We snappen dat even door je feed scrollen op je telefoon je enige afleiding kan geven na een drukke dag. Probeer echter op een andere manier afleiding te zoeken. Pak er een goed boek bij of een lekker tijdschrift. Grote kans dat je ogen snel zwaar worden!

Lees nog meer tips om sneller in slaap te vallen op de volgende pagina.

Pagina 1/2