Fysiotherapeut deelt 10 seconden trucje voor het wegwerken van hoofdpijn


Volgens de fysiotherapeut ben je met deze truc binnen 10 seconden van je hoofdpijn af

Mensen die kampen met terugkerende hoofpijnklachten of migraine, hebben het niet makkelijk. Deze slopende pijn put je zowel mentaal en fysiek uit. Deze kloppende, zeurende pijn is moeilijk om te verhelpen. Toch schijnt er nu een trucje te zijn, waarbij je binnen 10 seconden van je hoofdpijn af bent, als we deze fysiotherapeut mogen geloven tenminste.

Het begrijpen van je triggers en soort hoofdpijn kan pijn helpen om het te verlichten of te voorkomen.

Spanningshoofdpijn

Ben je ten einde raad en lijkt niets te werken tegen jouw klachten? Dan is het misschien tijd om de dingen vanuit een nieuw perspectief te bekijken. In een interview met Prevention Magazine scheen de gerenommeerde fysiotherapeut, David Reavy, een licht op een veel voorkomende oorzaak van spanningshoofdpijn. Bij deze variant kan de pijn variëren van een doffe tot een matige pijn en dit soort hoofdpijn kan vaak of heel af en toe voorkomen. Het wordt vaak beschreven als een pijn die zich uitstrekt rond het hoofd en die beide kanten beïnvloedt. Soms zorgt spanningshoofdpijn ervoor dat je ogen pijn doen.

Kauwspier

Stress, angst, slaapgebrek en uitdroging kunnen oorzaken zijn van spanningshoofdpijn. Mogelijk speelt de kauwspier ook een grote rol bij deze vorm van hoofdpijn. Deze sterkste spier in het lichaam kan, wanneer deze te strak staat, leiden tot spanningshoofdpijn. De kauwspier bevindt zich in het gezicht, rondom de wang en kaak en is verantwoordelijk voor beweging in de kaak. Een gespannen of overwerkte kauwspier kan leiden tot ongemak in nek, schouders en hoofd. Hoofdpijn veroorzaakt door deze spier kan worden verlicht met een eenvoudige massagetechniek.

Massagetechniek

Volgens Reavy kun je met deze truc de hoofdpijn binnen een paar seconden laten verdwijnen. Ga eerst met je vingers naar de groef recht onder je jukbeen en boven het kaakbot. Met een vingertop of twee moet het lukken. Laat je andere vingers rusten op het vlezige deel van de spiermassa. Dat is de regio waar je je massagetechniek op wilt toepassen. Masseer nu het gebied met je vingers of knokkels naar binnen en naar beneden. Pas zachte druk toe terwijl je dit doet, open de mond langzaam en sluit de mond. Na een paar seconden zal je kauwspier losser aanvoelen en je hoofdpijn wegtrekken.

Fysiotherapeut

Voel je de spanningshoofdpijn langzaam opkomen, dan is het verstandig om deze massagetechniek vroegtijdig toe te passen. De fysiotherapeut suggereert daarnaast dat er mensen zijn die de neiging hebben om hun kaken onder stress te klemmen. Voor hen is het uitermate belangrijk om deze methode regelmatig toe te passen. Mensen die hun tanden in hun slaap knarsen, vinden dit ook een effectieve vorm van zelftherapie voor pijn.

Lees ook: Dit gebeurt er met je lichaam als je verse eucalyptus aan de douchekop hangt

Dit bericht bewaren? Pin ‘m op Pinterest!

Bron: TipHero | Beeld: Unsplash