Ben je gestresst of chagrijnig? Met déze simpele truc vrolijk jij jezelf op in 60 seconden!

chagrijnig gestresst

Nooit meer chagrijnig zijn of piekeren

Het is niet zo gek om zo af en toe een beetje chagrijnig te zijn. Dat gebeurt iedereen wel eens, maar leuk is anders. Het is daarom goed om manieren te kennen om er snel vanaf te komen. Talkshow-koningin Oprah Winfrey deelde twee manieren om snel van je negatieve gedachten of je ochtendhumeur af te komen en het is veel makkelijker dan je denkt. 

Een paar stappen en je bent in een betere stemming!

Chagrijnig
Het eerste trucje is perfect voor jou als verdrietig, boos of geïrriteerd bent, het verbetert je humeur en je zal je er snel beter door voelen. Je hoeft er maar een minuut voor uit te trekken. Dat klinkt perfect, toch? Dit is wat je moet doen:

  • Doe je ogen dicht.
  • Denk een minuut lang aan de dingen waar je dankbaar voor bent. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een geliefde of een zitplaats in een overvolle bus en dat het zonnetje schijnt vandaag. Hoe groot of klein de dingen zijn, is helemaal aan jou.
  • Open je ogen weer en je bent klaar!

Gestresst
Het tweede trucje is geschikt om te stoppen met malen. Ideaal dus als je niet kunt slapen door dwalende gedachten. Piekeren zit er niet meer als je even een tot drie minuten vrij maakt. Dit moet je doen:

  • Doe je ogen dicht en bedenk waar jij je zo druk over maakt.
  • Beeld je een computerscherm in en ga met de muis denkbeeldig naar je probleem.
  • Sleep nu het probleem baar de prullenbak.
  • Leeg de prullenbak en haal diep adem.
  • Komt het probleem weer in je gedachten? Sleep dan weer het probleem naar de prullenbak. Blijf dit doen tot je beeldscherm leeg blijft.

Lees ook: Zet deze plant in je kamer en slaap als een roosje!

Dit bericht bewaren? Pin ‘m op Pinterest!

Bron: Oprah | Beeld ter illustratie