Iets teveel gegeten tijdens de kerstdagen? Zó kom je makkelijk van die kerstkilo’s af!

Je hoeft niet meteen op een crashdieet

De kerstdagen zitten er inmiddels alweer op en waarschijnlijk heb je net iets meer calorieën in de vorm van kerstkransjes tot je genomen dan eigenlijk de bedoeling was. De kans is groot dat er een aantal kerstkilo’s aan zitten die je er zo snel mogelijk weer af wilt hebben. Maar hoe pak je dit aan? 

Zo kom je snel van die kerstkilo’s af!

Kerstkilo’s
Waarschijnlijk hebben we ons allemaal een beetje tegoed gedaan aan de vele kerstkoekjes, kerstkransjes en het lekkere gourmetvlees deze kerst. Helemaal niet erg om jezelf eens te laten gaan natuurlijk, maar wel jammer dat dat vaak resulteert in een paar kerstkilo’s. Waarschijnlijk wil jij hier net zoals wij graag zo snel mogelijk vanaf. Gelukkig hoef je niet meteen op een streng dieet. Volg deze tips op, geef het een beetje tijd en je zult zien dat je snel weer de oude bent.

1. Meer water, minder frisdrank
De frisdranken die je misschien nog in de koelkast hebt staan van de kerstdagen bevatten enorm veel suiker. Wil je de kerstkilo’s kwijt? Laat dan eerst alle onnodige calorieën zoals frisdrank staan en drink in plaats daarvan alleen maar water of thee.

2. Slaap meer
Door beter te slapen zul je meer afvallen. Mensen die namelijk slecht slapen en hierdoor niet uitgerust zijn, wegens doorgaans meer dan mensen die wel acht uren per nacht op één oor liggen. Probeer daarom eens iets eerder op bed te gaan en houd dit een tijdje vol. Je zult zien dat dit je afvalproces bevordert!

3. Vermijd slechte koolhydraten
Met kerst heb je waarschijnlijk een hele lading aan ‘slechte’ koolhydraten binnengekregen (suiker en witmeel); tijd om het roer om te gooien! Vermijd deze slechte koolhydraten door geraffineerde voeding zoals pasta, witbrood, koekjes en frisdrank te laten staan en vervang deze door ‘goede’ koolhydraten. Deze geven je langdurig energie. Je vindt ze in bladgroenten, fruit, peulvruchten en volkoren producten.

4. Beweeg!
En natuurlijk het onvermijdelijke: bewegen. Misschien zie je dit helemaal niet voor je en ben jij wel de laatste die een abonnement op de sportschool neemt, maar toch is het raadzaam om te bewegen als je wat kilo’s kwijt wilt. Goed nieuws: dit hoeft helemaal niet met ellenlange cardiosessies of krachttraining! Zorg ervoor dat je iedere dag 30 minuten intensief beweegt en je bent al op de goede weg. Dit kan wandelen, traplopen, joggen of zwemmen zijn; wat jij wilt!

En dan nog een laatste tip: stel het niet uit! Begin vandaag al met je gezonde levensstijl en je zult zien dat je kerstkilo’s er snel weer af vliegen.

Lees ook: Je gelooft nóóit hoeveel calorieën je naar binnen werkt tijdens kerst!

Dit bericht bewaren? Pin hem dan op Pinterest

Bron: archief | Beeld: fotomontage