Wil je afvallen? Naar verluidt is dit het makkelijkste dieet ooit…

Lijkt jou dit dieet wat?

Het liefst zouden we slapend afvallen, maar zo werkt het helaas niet. Wie echt een paar kilo wil afvallen zou toch echt op zijn of haar voeding moeten letten en moet zich regelmatig in het zweet willen werken. Het volgen van een dieet kan je helpen om die kilo’s kwijt te raken, maar dat kan behoorlijk lastig zijn. Gelukkig bestaat er een dieet dat iedereen vol kan houden, althans, dat beweert de Scandinavische diëtiste Suzy Wengel.

The Scandi Sense Diet

Suzy Wengel kwam met The Scandi Sense Diet op de proppen. De vrouw beweert dat dit het makkelijkste dieet ooit is. Zelf verloor ze dankzij deze methode 38 kilo binnen tien maanden. In haar boek -dat een gigantische hit is in haar thuisland Denemarken- deelt ze dé methode om af te vallen.

Geen calorieën tellen

Suzy leidt een druk bestaan als moeder van vijf en werkt als CEO bij een techbedrijf. Tijdens haar tweede zwangerschap ontdekte ze dat ze met haar handen de perfecte balans kon meten tussen groentes, vet en eiwitten. Ze besloot om haar diploma als diëtiste te halen en ging van 100 naar 62 kilo!

Handen

Suzy kan met haar handpalmen precies afmeten hoeveel ze per maaltijd moet eten. De grootte van je handen staan in lijn met de bouw en lengte van je lichaam. Volgens Suzy zou je met deze methode nooit te veel eten en als vrouw 1500 calorieën en als man 2000 calorieën binnenkrijgen. Houd jij je aan de methode? Dan val je volgens de dieetgoeroe 400 tot 800 gram af per week!

Goed hoe werkt het dan precies?

Volgens Suzy moet elke maaltijd uit vier handenvol bestaan. Twee met groentes, één met proteïne en de vierde met zetmeel of fruit. Tevens moet je dieet uit ongeveer drie eetlepels puur vet bestaan, bijvoorbeeld kokosolie of olijfolie en mag je maximaal 300 milliliter zuivel op een dag binnenkrijgen.

Herkennen wanneer je trek hebt

Het Scandi Sense dieet heeft naast het afmeten van eten met je hand nog een uitgangspunt. Volgens Suzy is het belangrijk dat je leert om te herkennen wanneer je echt trek hebt. Suzy wil dat je gebruik maakt van de honger-barometer van nul tot tien. Nul staat voor geen trek en tien staat voor ontzettend hongerig. De dieetgoeroe raadt aan om alleen te eten als je hongergevoel tussen de zeven en acht zit. Daarnaast raadt de diëtiste aan om minstens 1,5 liter water per dag te drinken.

Lees ook: Dit is wat je het beste kunt eten voordat je gaat sporten

Wil je dit artikel bewaren? Pin ’t op Pinterest!

Bron: Libelle | Beeld: Pexels