Strakkere bovenarmen? Deze oefeningen kunnen je daarbij helpen

Zeg maar dag tegen die slappe armen!

De bovenarmen zijn een van de lastigste plekken om af te slanken. Samen met de billen is dit dan ook dé plek waar je snel vet opslaat. Wil je toch graag wat slankere bovenarmen? Dan kun je aan de slag met deze vijf oefeningen. Je kunt ze gewoon thuis uitvoeren met hele simpele materialen, wat wil je nog meer?

Sporten

Sporten: je houdt ervan of niet. Waar de een het heerlijk vindt en zichzelf elke dag afbeult in de gym, heeft de ander er een hekel aan en gaat alleen ‘omdat het echt moet’. Hoe dan ook: we weten allemaal dat sporten goed is voor zowel onze lichamelijke als geestelijke gezondheid. Enne, het sporten wordt vaak veel leuker met de juiste apparatuur. Je kunt met verschillende materialen namelijk veel meer variëren met oefeningen, waardoor je het ook leuker maakt voor jezelf.

Levensstijl

Het is geen nieuws dat afvallen hand in hand gaat met een gezonde levensstijl. Je kunt proberen wat je wilt, maar als jij je voedingspatroon niet aanpast en stil blijft zitten, zal geen enkel lichaamsdeel strakker of slanker worden. Zorg er daarom voor dat je veel water drinkt en gevarieerd en gezond eet. Vooral veel vezels, die zorgen ervoor dat je langer een verzadigd gevoel hebt. En tot slot: beweeg voldoende. Naast onderstaande oefeningen, is zwemmen een goed alternatief als je de bovenarmen wilt trainen. Nu we de basis weer even helder op het netvlies hebben staan, kunnen we écht aan de slag. We zetten een aantal oefeningen en tips voor slankere bovenarmen voor je op een rijtje.

Oefeningen

Gebruik voor onderstaande oefeningen een paar handgewichten. Dat maakt de oefeningen intensiever en effectiever. Je kunt voor jezelf bepalen hoeveel kilo je aankunt. Rust steeds 90 seconden uit tussen de sets. Push jezelf tijdens de oefeningen en geef niet te snel op, maar ga ook niet te ver. Het is beter om rustig op te bouwen.

1. Biceps curls

We beginnen met simpele biceps curls. Pak hiervoor een paar handgewichten of schijven naar keuze. Maak het zo zwaar als je zelf wil. Deze oefening zorgt voor strakkere biceps. 

  • Houd in elke hand een gewichtje.
  • Start met je handen naast je lichaam.
  • Breng je onderarmen omhoog, ter hoogte van je borst en laat ze vervolgens weer zakken.
  • Herhaal deze oefening 3 x 15 keer.

Benieuwd naar meer oefeningen? Ga dan naar de volgende pagina.