4 tips van doktoren om je immuunsysteem een boost te geven

Zo kun je je immuunsysteem een handje helpen

Wij zijn vast niet de enigen die een beetje coronavirus-moe zijn. Je hoeft het nieuws maar te bekijken, Facebook te openen of gewoon een praatje aan te knopen met de buurvrouw of je wordt er weer mee geconfronteerd: COVID-19. Laten we in ieder geval hopen dat we kunnen voorkomen dat meer mensen ziek worden. Bijvoorbeeld door ons immuunsysteem een boost te geven.

Ga terug naar de basis

“Er is helaas geen magische formule om je immuunsysteem te boosten”, vertelt dokter Shannon Sovndal aan PureWow. “Het komt echt neer op de basis: de dingen die je ouders of grootouders je leerden. Eet gezond, slaap genoeg, vermijd stress zoveel mogelijk, zit niet met je handen in je mond of in je neus en was je handen!” Dokter Rand McClain is het daarmee eens en benadrukt: ‘Slaap genoeg!”

Kies voor verstandige maaltijden

Je bent wat je eet, zeggen ze weleens. En ja, we weten allemaal dat je niet gezond wordt van ongezond voedsel. Wat je dan wel moet eten om je immuunsysteem te steunen? Dokter Raphael Kellman geeft een lijstje:

  • Niet-zetmeelrijke groenten
  • Magere proteïne
  • In het wild gevangen zeevruchten
  • Biologische eieren
  • Biologisch pluimvee
  • Natuurlijke probiotica als zuurkool, kimchee, kefir, gefermenteerde groenten, ongezoete Griekse yoghurt
  • Natuurlijke prebiotisch als artisjok, jicama, knoflook, asperges

Lees verder op de volgende pagina.

Pagina 1/2