Met dit trucje gaat ’s ochtends opstaan een stuk minder moeilijk

Zo lukt het je makkelijker om uit bed te komen

Hoewel opstaan niet leuk is, snappen we heus wel dat we niet tot het middaguur in het kunnen blijven liggen. Met name wanneer het werk gewoon op ons wacht. Opstaan is gewoon onvermijdelijk, maar dat hele gebeuren is heel moeilijk voor 9 uur ’s ochtends. Gelukkig is er een trucje waardoor het makkelijker wordt om je bed te verlaten.

Snoozen is in ieder geval al geen goed idee.

Stappenplan

You snooze, you looze. Het is heus niet de eerste keer dat we het horen, maar het is zo lekker om nog even je ogen dicht te doen als je wekker afgaat. Alleen dit zorgt er eigenlijk voor dat je alleen maar vermoeider opstaat. Je kunt het volgende stappenplan volgen om te zorgen dat opstaan veel beter gaat.

1. Ga rechtop zitten

Gaat je wekker? Ga dan meteen -maar doe het rustig aan- rechtop zitten en maak je rug rond. Beweeg je hoofd rustig aan van links naar rechts en doe dit ongeveer 10 seconden. 

2. Strek je armen 

Maak je bovenlichaam zo lang mogelijk en strek hierbij je armen in de lucht. Hou ook deze houding 10 seconden vast. Laat daarna je armen vallen.

3. Houd je handen achter je rug 

Breng na de eerdere oefening je handen naar elkaar toe achter je rug. Duw je schouders naar achter en probeer je schouderbladen als het ware naar elkaar toe te brengen. Laat je handen hierna achter je zitvlak vallen en leun naar achter. Steun hierbij op je handen.

4. Buig je benen

Ga weer rechtop op bed zitten en leg een van je benen voor je en leg je andere been gebogen naar achter. Breng het gewicht van je bovenlichaam naar voren en probeer deze positie 20 seconden vol te houden. Wissel daarna van been en doe dit opnieuw.

5. Buig je bovenlichaam

Leg beide benen uitgestrekt voor je op bed. Strek je voeten en buig je bovenlichaam over je benen heen. Breng je lichaam zover mogelijk naar voren en houd deze positie 10 seconden vast.

Oefening baart kunst

Als je dit stappenplan zo leest, lijkt het best veel werk, maar het kost je maar een paar minuten van de ochtend. Als je het een paar ochtenden op een rij doet, zul je er veel handiger in worden en merk je dat dit een fijne manier is om de dag te beginnen.

Lees ook: Welke ochtendroutine past bij jou volgens jouw sterrenbeeld?

Dit bericht bewaren? Pin hem dan op Pinterest

Bron: Flair | Beeld: Pixabay