Wil jij dit jaar nog overstappen naar een nieuwe zorgverzekeraar? Lees eerst DIT dan even!

Klantenservice zorgverzekeraar bar slecht

Uit een telefonisch onderzoek dat is uitgevoerd in opdracht van de Nederlandse Zorg Autoriteit is gebleken dat alle Nederlandse zorgverzekeraars met regelmaat verkeerde informatie verstrekken aan consumenten. Het betrof een telefonisch onderzoek waarbij zorgverzekeraars maar liefst 1500 keer zijn benaderd met vragen.

Achmea Health Care is koploper wat betreft het verstrekken van onjuiste informatie; zij gaven op slechts 75% van de vragen een juist antwoord. Volgens het onderzoek is het opvallend dat voornamelijk grote zorgverzekeraars onjuiste informatie verstrekken; zowel Menzis en ASR als CZ kwamen slecht uit de test. Ook een onderzoek van de Consumentenbond spreekt boekdelen; zij kwamen tot de conclusie dat zorgverzekeraars zoals Univé en De Amersfoortse veel vragen onjuist beantwoorden.  Kleinere zorgverzekeraars zoals de Friesland en Zorg en Zekerheid geven wel betrouwbare antwoorden. Het verstrekken van onjuiste informatie lijkt op eerste gezicht niet zo heel verschrikkelijk, maar kan wel ernstige consequenties hebben. Consumenten kunnen op basis van onjuiste informatie namelijk onmogelijk een goede en gefundeerde keuze voor een zorgverzekering maken en lopen het risico vergoedingen mis te lopen of plotselinge rekeningen te krijgen.

Zorg er dus voor dat je zelf ook goed onderzoek doet voordat je een zorgverzekering afsluit!

Zelf snel vergelijken? Dat kan hieronder:

Bron: Zorgverzekeringen 2017  | Bron foto: Petities.nl