Heb je ook van die ‘okselvetjes’ over je bh hangen? DIT doe je eraan!

Je okselvet verdwijnt als sneeuw voor de zon met deze oefeningen!

In januari zijn we allemaal vol goede moed begonnen met onze goede voornemens; minder snoepen en gezonder eten. Want we hadden immers nog ruim de tijd om tegen de zomer weer in onze bikini te passen… Nou, de zomer is inmiddels bijna aangebroken en die goede voornemens lagen ergens in maart alweer in de prullenbak. Herkenbaar? Voor ons in ieder geval wel.

Onzeker
Je wil je graag lekker voelen in je een nauwsluitende top of je bikini en die ‘okselvetjes’, daar zitten we dan niet echt op te wachten. Ze zijn erg zichtbaar door een t-shirt heen en piepen over de rand van je bh. Natuurlijk voelen we ons in een ideale wereld allemaal mooi en zeker over onszelf, maar zo is de realiteit helaas niet. Stoor je je aan je okselvetjes en wil je er toch graag wat aan doen? Dat kan, met de onderstaande oefeningen.

Cardio & Krachtraining
Bij het aanpakken van okselvet is het belangrijk dat je bij oefeningen de focus op cardio en krachttraining legt. Let hierbij vooral op je borst en rug. Door het doen van de volgende oefeningen pak je het okselvet heel gericht aan!

  • Platte borstoefening: Ga op je rug liggen en houdt gewichten in je handen. Breng je armen gestrekt naar elkaar toe en houd hierbij je ellebogen iets gebogen.
  • Optrekken: een effectieve manier om okselvet te lijf te gaan. Het is nogal zwaar om jezelf op te trekken, gebruik er een krukje bij. Hierbij geldt vooral: heel veel oefenen!
  • Dumbell pull-up: Lig op je buik en probeer je benen recht te houden. Houd het gewicht in je handen en breng je handen naar de zijkant. Vervolgens til je de armen naar achter en til je hoofd en borst op. Laat je armen terug naar de zijkant komen en kom weer tot rust.
  • Zwemmen: Met deze oefening wordt het hele lichaam getraind. ga met je buik op de grond liggen en strek je armen en benen. Til ze op en maak zwembewegingen.

Probeer deze oefeningen eens 15 à 20 minuten per dag en je zal binnen een paar weken al duidelijk verschil zien! Let daarnaast natuurlijk goed op je eten, dat is het belangrijkste.

Bron: Flair | Beeld ter illustratie