12 voedingsmiddelen die je helpen om buikvet te verliezen

Ze zijn verrassend smakelijk

Als je graag een plattere buik wilt hebben, betekent dat heus niet dat je allerlei voedingsmiddelen links moet laten liggen. Integendeel, er zijn zelfs heel veel voedingsmiddelen die het afvallen bevorderen. We hebben verschillende etenswaren voor je op een rijtje gezet.

Snoepen kan ook gezond!

Skip bewerkt voedsel

Allereerst is het belangrijk dat je voedsel dat bewerkt is, zo min mogelijk eet. Denk aan frisdranken, snoep en ander voedsel dat toegevoegde suikers bevat. Hoewel een keer ongezond snoepen er niet meteen voor zorgt dat je aankomt, kan het er wel voor zorgen dat je last hebt van een opgeblazen gevoel. Hoewel je bepaalde voedingsmiddelen beter kunt laten staan als je graag een platter buik wilt hebben, zijn er gelukkig genoeg etenswaren die je wel lekker kunt eten.

Pindakaas

Consumeer het liefst pindakaas die volledig bestaat uit pinda’s. Per portie (30 gram) pindakaas krijg je zo’n 8 gram eiwitten binnen en 3 gram vezels. Hierdoor wordt het de ideale snack die vult en lekker is.

Kikkererwten

Deze snack zit tjokvol vezels en plantaardige eiwitten. Bovendien zijn deze erwten zowel lekker in salades, soepen en is-ie heerlijk als snack. Daarnaast kun kikkererwtenbloem gebruiken alternatief bakmiddel, waardoor je je baksel kunt voorzien van nog meer vezels.

Pompoen

Wist je dat pompoen nog meer vezels bevat dan quinoa? Daarnaast bevat het ook nog eens meer kalium dan een banaan. Goed om te eten dus als je een vol gevoel wilt hebben. Als je eens zin hebt in een zoete snack kun je wellicht het volgende eens proberen. Voeg pompoenpuree toe aan Griekse yoghurt en voeg gesneden stukjes peer toe. Breng het op smaak met wat kaneel en je hebt een overheerlijk toetje.

Tonijn

Tonijn, zalm en sardientjes zijn rijk aan proteïne, ook bevatten ze veel gezonde vetten. Door deze vissoorten te eten krijg je snel een verzadigd gevoel, waardoor je geen snacktrek hebt. 


Pagina 1/2