De droom van een echte verzamelaar
De Caprice coupé van 1987 was al een zeldzaamheid, er werden dat jaar slechts een paar duizend van de in totaal meer dan 150.000 Caprices gebouwd. Daniels versie was nog unieker, met een zelden geziene 4,3-liter V6-motor die verzamelaars nu waarderen om zijn bijzondere karakter. Toen Daniel er een rondje mee reed, keken de hoofden om. Bestuurders zwaaiden, een paar toeterden vol bewondering en er stopte er zelfs eentje naast hem om ter plekke een bod te doen. De auto was een gespreksstarter, een rollend stukje nostalgie dat vreemden voor een kort moment op de weg met elkaar verbond. Voor Daniel was dat wat hem speciaal maakte. Onder het gepolijste metaal en de glanzende lak droeg deze Caprice iets veel waardevollers – een verhaal, een geschiedenis en een herinnering dat soms de kleinste verrassingen, zelfs een rol toiletpapier in de kofferbak, een klassieker echt tijdloos kunnen maken.
Van gezinsauto tot verzamelobject
Met een gemiddelde van slechts 1.520 mijl per jaar was dit geen typische dagelijkse bestuurder, maar ook geen vergeten relikwie uit de garage. De auto was duidelijk gekoesterd, verzorgd en met trots bewaard. Elk glimmend detail vertelde een verhaal van liefde en toewijding. Vandaag de dag brengen Caprices in goede staat ongeveer $13.600 op, maar ongerepte exemplaren zoals deze met lage kilometerstand, onaangetast interieur en originele onderdelen kunnen gemakkelijk de $40.000 overschrijden. En die bescheiden rol toiletpapier in de kofferbak? Het is de perfecte finishing touch – een kleine, menselijke herinnering dat zelfs de mooiste klassiekers begonnen als iemands gezinsauto.