Dit zijn de punten waar je op moet letten:
-
In een phisingbericht vind je vaak een urgente reden om tot actie over te gaan. Bijvoorbeeld “doe mee”, “claim deze korting”, “ontvang jouw prijs”.
-
In een phisingbericht word je verzocht om op een link te klikken die NIET uitkomt op de website van Albert Heijn. Ga met je muis over de link, je ziet dat het webadres niet begint met www.ah.nl.
-
Het bericht lijkt op een bericht van Albert Heijn maar is NIET door Albert Heijn verzonden, het e-mail adres eindigt niet met @nieuwsbrief.ah.nl of @ah.nl.
-
Social media berichten welke NIET afkomstig zijn van onze geverifieerde pagina’s. Een geverifieerde pagina is te herkennen aan het blauwe vinkje bij de naam.
-
Er komen vaak schrijffouten in voor en de aanhef is niet persoonlijk.
-
De e-mail gaat (bijna) helemaal over een winactie.
Heb jij een bericht ontvangen en twijfel je over de echtheid hiervan? Kijk dan op de website van de Albert Heijn voor meer informatie.
Pagina 2/2