Verwarring over ‘nepaanbieding’: foutje of verkooptruc van Albert Heijn?

Was hier sprake van een slimme verkooptruc?

Liefhebbers van paté werden deze week heel blij toen ze het Bonus-blaadje van Albert Heijn opensloegen. Hun grote favoriet was in de aanbieding! Helaas duurde deze blijdschap wat korter dan normaal, want een oplettende shopper kwam erachter dat die aanbieding helemaal geen aanbieding was!

Was dit een slimme truc of een domme fout?

Opgehoogde prijs
Als je naar de verpakking van het bonusartikel kijkt valt je in eerste instantie niks op, maar als je een oudere verpakking naast de paté van deze week legt zal je zien dat de kiloprijs helemaal niet klopt en dat je exact hetzelfde bedrag betaalt voor je paté. ‘Helemaal geen aanbieding!’, dachten de klanten van de supermarktgigant. LindaNieuws vroeg zich af hoe het zat en belde de supermarkt op.

Geen opzet
Volgens de woordvoerder Albert Heijn is er helemaal geen sprake van opzet. “Het gaat om 3500 stukjes paté die zo’n verkeerd etiket bevatten. Als het product bij de kassa wordt gescand, wordt gewoon de juiste prijs in rekening gebracht”, vertelt de woordvoerder van AH. De supermarkt is niet van plan de paté uit de schappen te halen, omdat de prijs bij de kassa wel klopt. “Als we ze terughalen, moeten we ze weggooien. En dat zou pas echt zonde zijn.”

Dit bericht bewaren? Pin ‘m op Pinterest! 

Bron: Linda Nieuws | Beeld: Donald Trung voor Wikimedia Commons