6 tips om een onvergetelijk feestje te organiseren

Met deze tips ontbreekt het jouw gasten aan niets

Heb je binnenkort een verjaardag, babyshower of jubileum te vieren en doe je dat gewoon het liefst bij jou thuis? Hartstikke leuk natuurlijk! Maar hoe pak je het organiseren van zo’n feestje nu precies aan? Je wilt je familie en vrienden natuurlijk wel een geweldige tijd bezorgen. Dan ben je bij ons aan het juiste adres, want wij geven je 6 tips waarmee het organiseren van dat feest een eitje wordt. Op naar een onvergetelijke avond!

1. De uitnodigingen

Een memorabel feest geven begint bij het versturen van de uitnodigingen. Je kunt er natuurlijk voor kiezen om een Facebook-evenement aan te maken, maar erg persoonlijk is zo’n uitnodiging niet. Hoeveel leuker is het om een persoonlijke uitnodiging te ontwerpen! Dit geeft je feest op voorhand al een stuk meer flair. Online kun je in een paar stappen heel gemakkelijk zelf je kaarten vormgeven. Bestellen en klaar is kees! Wanneer je de kaarten in huis hebt, is het tijd om ze te versturen. Hierbij kun je ervoor kiezen om alle enveloppen met de hand te schrijven, maar dit is – zeker als je een uitgebreide gastenlijst hebt – een tijdrovende klus. Het is vele malen makkelijker om bedrukte enveloppen te bestellen. Deze kun je ook weer een persoonlijk tintje geven en je hebt ze al binnen een paar dagen in huis. Handig!

2. Het budget

Het is belangrijk om van tevoren vast te stellen hoeveel geld je ongeveer wilt en kunt uitgeven aan je feest. Dit begint al met het opstellen van de gastenlijst. Hoe leuk het misschien ook klinkt om honderd mensen uit te nodigen, vraag jezelf wel af of je voor al deze mensen een hele avond te eten en drinken kan bekostigen. Maak daarom een berekening van hoeveel een gemiddelde gast eet en drinkt en ook wát iedereen zoal drinkt. Door hiervan vooraf een schatting te maken, voorkom je dat je tijdens het inkopen doen voor verrassingen komt te staan.

3. Decoraties

Misschien wel het leukste onderdeel van het organiseren van je huisfeest: het uitzoeken van de decoraties. Voordat je hiermee aan de slag gaat, is het goed om te bedenken welk bedrag je aan decoraties wilt uitgeven en wat de gelegenheid van je feestje is. Vier je dat je geslaagd bent, dat je jarig bent of is het halloween? Kies je voor een thema? Pas hier dan je decoraties op aan.

4. Drankjes en hapjes

Dikke kans dat je niet genoeg glazen hebt om iedereen van een drankje te kunnen voorzien. Geen paniek, want er zijn genoeg bedrijven waar je voor niet al te veel geld servies kunt huren. Bijkomend voordeel is dat je dan niet zelf hoeft af te wassen aan het einde van de avond. Ook een optie: wegwerpservies. Dit kun je in vrijwel elke budgetwinkel wel krijgen.

5. Muziek

Een feestje zonder muziek is geen feestje. Zorg dus voor een lekkere playlist en goede speakers. Heb je zelf geen goede geluidsinstallatie? Vraag dan eens rond bij je vrienden of familie. Grote kans dat iemand je wel een installatie kan lenen. Heb je liever livemuziek? Dan kun je er natuurlijk ook voor kiezen een muzikant of bandje in te huren. Dat is natuurlijk best prijzig, maar misschien heb je wel een muzikale oom of vriendin die het ziet zitten om een paar deuntjes te spelen tijdens jouw feest. Scheelt je weer in de portemonnee!

6. De buren

Heb je die goede geluidsinstallatie weten te regelen? Fijn voor jou, maar misschien een tikkeltje minder fijn voor je buren. Dat is natuurlijk geen reden om je feestje niet door te laten gaan, maar het is wel zo sociaal om ze even in te lichten over jouw festijn. Doe dit ruim van tevoren, zodat je buren er rekening mee kunnen houden. Ook een optie: nodig je buren gewoon uit! Sla je gelijk twee vliegen in een klap.

Lees ook: Binnenkort een feestje? Je kunt nu een opblaasbare kroeg voor in je tuin kopen!

Wil je dit artikel bewaren? Pin ‘m dan op Pinterest!

Bron: Roomed | Beeld: Pexels