9 manieren om een platte buik te krijgen zonder dieet of krachttraining

platte buik

Dit is wel wat voor ons!

Het liefst zouden we slapend slank worden terwijl we bovendien ook nog eens alles kunnen eten wat we willen. Helaas werkt dat zo niet. Je hoeft jezelf heus niet op een streng dieet te zetten of je elke dag in het zweet te werken in de sportschool. Houd je aan deze 15 dingen en je komt al een stuk dichterbij die platte buik.

Ga op tijd naar bed

Als je wilt afvallen is het heel belangrijk dat je genoeg slaapt. Als je niet genoeg hebt geslapen, vertraag je je metabolisme. Daarnaast wil je je energie aanvullen door vette happen te eten. Belangrijk dus om genoeg te slapen. Ga bovendien op tijd naar bed om te voorkomen dat je zin krijgt in een ongezonde avondsnack.

Sla geen maaltijden over

Houd je metabolisme bovendien op gang door om de drie á vier uur iets te eten. Sla daarnaast nooit je ontbijt over. Uit onderzoek blijkt dat mensen die hun onbijt overslaan later op de dag veel meer trek hebben dan mensen die wel ontbijten. Eet overdag gezonde tussendoortjes die veel vezels bevatten om te voorkomen dat je wilt snaaien.

Drink meer water

Probeer zo’n twee liter water per dag te drinken. Als je niet genoeg drinkt, slaat je lichaam water op als reserve. Dit water wordt rond je middel opgeslagen, waardoor je buik er opgezwollen uitziet. Hydrateer je daarom genoeg om dit te voorkomen. Bovendien spoel je afvalstoffen veel sneller weg als je genoeg drinkt.

Eet je water

Genoeg water drinken kan soms behoorlijk lastig zijn. Bovendien geven fruit en groentes die veel water bevatten je veel sneller een verzadigd gevoel. Eet bijvoorbeeld eens als snack een watermeloen. Een watermeloen bestaat maar liefst uit 90 procent water! Perziken, nectarines, mandarijnen, sinaasappels, abrikozen, blauwe bessen en pruimen bestaan voor 85 procent uit water. De keuze is reuze!

Lees nog meer tips voor een platte buik op de volgende pagina.

Pagina 1/2