Miljuschka onder vuur vanwege samenwerking afslankmerk

Miljuschka Weight Watchers

De tv-kok zet zich juist in voor het leren omarmen van je lichaam

Presentatrice en tv-kok Miljuschka Witzenhausen staat bekend om haar inzet voor de body positivity-beweging. Regelmatig deelt ze eerlijke foto’s en helpt ze mensen hun lichaam te leren accepteren. Dat Miljuschka daarnaast ook samenwerkt met een afslankmerk, doet veel mensen verbazen.

Eerlijke foto’s

Miljuschka deinst er niet voor terug om in bikini of lingerie haar curves te laten zien op social media. Daarmee wil ze de hoge eisen die we aan ons lichaam stellen onder de aandacht brengen en mensen leren zichzelf te omarmen. Binnenkort verschijnt er een documentairereeks van de tv-kok waarin ze nog verder in gaat op body positivity en de vraagstukken die daarbij komen kijken.

Samenwerking met Weight Watchers

Niet alleen promoot Miljuschka meer zelfliefde en -acceptatie, ook is ze een van de gezichten van afslankmerk Weight Watchers. Veel volgers verbazen zich daarover, zo blijkt uit recente reacties op haar Instagrampagina: “Dus als rolmodel met #eerlijkefoto ga je een commerciële reclame doen bij Weight Watchers. Ik snap maar weinig van jouw motief om hieraan mee te werken.”

Reactie van Miljuschka

Miljuschka weet echter goed te verwoorden dat de twee voor haar prima samengaan: “Ik krijg deze vraag veel, en terecht”, begint ze. “Maar ik denk dat je je goed moet voelen in jouw lichaam, ongeacht welke maat. Ik voel me lekker bij maat 42/44. Op het moment dat ik daarbuiten val, wordt bewegen voor mij minder fijn. Ren ik minder makkelijk achter mijn kids aan of loop ik minder lekker de trap op. Daarnaast eet ik voor mijn werk buitensporig veel. Ik ben echt een grazer. De hele dag door hapjes van alles, naast de gewone maaltijden. Ik vind dan mijn normale ritme weer terug door alles bij te houden in de app van Weight Watchers. Ik snap dat dit tegenstrijdig voelt. Maar ik propageer geen minimale maten of gewicht, maar een vol leven met af en toe een pas op de plaats.”

View this post on Instagram

Dit ben ik. Kwetsbaar en in vol ornaat. Totaal uit mn comfortzone. Mijn leven draait om eten. Maar een tijd terug postte ik een #eerlijkefoto waardoor mijn wereld op zn kop stond. De reacties waren mega uiteenlopend van positief tot negatief. 1 ding was zeker dit onderwerp is voor en van iedereen. Ik heb er een 4-luik van gemaakt voor @videolandonline die 1 oktober te zien is. Ik vind het beyond spannend en tegelijkertijd broodnodig. We leven in een tijd waar iedereen gezien kan worden op social media. Daarnaast is de wereld nog nooit zo maakbaar geweest qua beelden en zijn er nog nooit zoveel beelden op ons afgevuurd. Ik heb de antwoorden ook niet maar ga er wel naar op zoek. Het is heftig, mooi en emotioneel??

A post shared by Miljuschka (@miljuschka) on

Lees ook: Miljuschka krijgt dagelijks kritiek op haar lichaam, óók van bekenden

Bron: Shownieuws | Beeld: Videostill