Na een wc-bezoekje in de nacht niet meer kunnen slapen? Probeer dit dan uit!


Alsjeblieft! Laat me slapen!

Er zijn veel mensen die problemen hebben om in slaap te komen. Dat is hartstikke vervelend en vooral als je de volgende dag weer vroeg je bed uit moet. Sommige mensen zeggen niet zoveel slaap nodig te hebben, maar er is toch echt bewezen dat een mens tussen de 7 en 8 uur slaap per etmaal nodig heeft. Structureel minder slapen kan voor gezondheidsklachten zorgen. Wat misschien nog wel vervelender is: het wc-bezoekje midden in de nacht. Je sliep eindelijk zo lekker en dan mag je weer opnieuw proberen in slaap te komen.

Niet iedereen kan weer makkelijk in slaap vallen na een bezoek aan de wc. Het blijft een moeilijke strijd, maar hoe kunnen we die het beste winnen? Probeer deze tip uit: zorg dat je één oog dichthoudt wanneer je naar de wc gaat. Op deze manier ‘denkt’ je lichaam aan dat je nog aan het slapen bent. Ook het omgevingslicht speelt een grote rol bij het in slaap vallen. Als je de lichten aan zet, dan denkt je lichaam dat het dag is. Houd het licht gedimd of helemaal uit en ga voorzichtig naar je wc toe. Met deze tip lijkt het haast alsof je nooit je bed uit bent geweest midden in de nacht. Kijk voor meer tips naar het volgende filmpje.


Pagina 1/2