Starbucks-medewerker maakt stotteraar belachelijk: “Hier is je koffie, S-s-sam”

starbucks

‘Dit gedrag is respectloos’

Toen de stotterende Amerikaan Sam een bestelling plaatste bij een Starbucks-filiaal in de Verenigde Staten, had hij de reactie die hij terugkreeg niet kunnen verwachten. Door de werkzame barista werd hij belachelijk gemaakt. 

‘S-s-sam’

Bij de Starbucks geef je, als je een bestelling plaatst, je naam op zodat de barista deze kan omroepen op het moment dat je koffie klaar is. Vaak schrijft de barista de naam ook op het bonnetje en op de beker. Zo kan er geen twijfel over bestaan van wie de koffie. Dit hele proces ging bij de Amerikaanse Sam niet zoals het hoort, zo schrijft Tan Lekwijt, een vriend van Sam op Facebook. “Mijn vriend Sam stotterde zijn naam toen hij een bestelling plaatste. De barista zei: Oké S-s-sam. Toen hij zijn koffie kreeg, zag hij dat zijn naam was geschreven als SSSam.”

Respectloos

Sam wilde het hier absoluut niet bij laten zitten en stuurde een e-mail naar de klantenservice. Hij kreeg een mailtje terug waarin stond dat ze het ‘vervelend vonden dat hij het als respectloos opvatte’. Ze gaven hem een coupon van 5 dollar.” Met het delen van het bericht wil Tek niet dat iemand in de problemen komt, maar wil hij wel dat er meer nagedacht wordt over hoe medewerkers zich gedragen. “Er zijn veel mensen met spraakstoornissen die soms in een slechtere positie verkeren dan mijn vriend en die moeite hebben met hun zelfvertrouwen en eigenwaarde. Dit soort gedrag van mensen, voornamelijk van servicemedewerkers, doet hun pijn.

Lees ook: GGD waarschuwt vakantiegangers naar deze landen voor mazelenuitbraak

Dit bericht bewaren? Pin hem dan op Pinterest

Bron: Libelle | Beeld: Wikimedia Commons