Geannuleerde of vertraagde vlucht? Zo krijg je de juiste schadevergoeding

Zo hoog hoort de schadevergoeding te zijn

Het is de nachtmerrie van iedere vakantieganger. Je staat op het vliegveld en plotseling zie je de woorden ‘vertraagd’ of ‘geannuleerd’ staan. Je hebt geen idee hoe laat je op je bestemming zal aankomen en of je überhaupt vervangend vervoer krijgt. Gelukkig sta je niet helemaal met lege handen, want in veel gevallen heb je recht op een schadevergoeding. In dit artikel zetten we precies op een rijtje hoe hoog die vergoeding kan zijn en hoe je ‘m krijgt.

Een zorg minder, toch?

Vouchers

Vakantiegangers hebben het vaak lastig als er sprake is van een schadevergoeding. Vaak komen vliegtuigmaatschappijen met een veel lager bedrag of vouchers aanzetten. Accepteer dit niet! In veel gevallen heb je namelijk recht op veel meer. Een dergelijke vergoeding kan oplopen tot 600 euro per ticket! Wel adviseert De Consumentenbond om altijd eerst zelf een vergoeding aan te vragen bij je vliegmaatschappij. Werken ze niet mee of wil je dit liever niet zelf doen? Dan kun je het uitbesteden, maar dit kost wel vaak geld.

No Cure, No Pay

De Vlucht Claim Service is zo’n instantie die mensen helpt bij het krijgen van hun vergoeding. Zij controleren gelijk of je recht hebt op compensatie en hoe hoog die hoort te zijn. Daarbij helpen ze je ook om je vergoeding daadwerkelijk op je rekening te krijgen. Hoe dat in z’n werk gaat en hoe hoog de vergoedingen zijn? Dat lees je op de volgende pagina.

Pagina 1/2